تصمیمگیری مبتنی بر داده
این یک اشتباه رایج است که پیش از در اختیار داشتن داده، نتیجهگیری کنیم. به این ترتیب ما پیوسته در حال چرخاندن حقایق هستیم تا آنها را به پیشفرض ذهنی خودمان نزدیک کنیم.
این یک اشتباه رایج است که پیش از در اختیار داشتن داده، نتیجهگیری کنیم. به این ترتیب ما پیوسته در حال چرخاندن حقایق هستیم تا آنها را به پیشفرض ذهنی خودمان نزدیک کنیم.
پیش از اینکه مباحث گردآوری و تحلیل دادههای بازاریابی مطرح شود، عموماً تصمیمگیریها در این حوزه بدون اتکا به دادههای واقعی صورت میگرفت. امروز تحلیل بخشی از راهکارهای نرمافزاری CRM است که به متخصصین بازاریابی کمک میکند به خوبی بر بازار نظارت کنند و گزارشهای کاملی برای تصمیمگیری در حوزههای مختلف در اختیار داشته باشند.
شخصیسازی کردن
رویکردی که یک تجربه از محصول را به همه مشتریان ارائه کند، منسوخ شده است. شخصیسازی آن چنان در دنیای امروز رسوخ کرده که مشتریان چیزی غیر از آن را نمیپذیرند.
رویکردی که یک تجربه از محصول را به همه مشتریان ارائه کند، منسوخ شده است. شخصیسازی آن چنان در دنیای امروز رسوخ کرده که مشتریان چیزی غیر از آن را نمیپذیرند.
هدف از شخصیسازی فراهم کردن تجربهای خوب برای مشتری است با توجه به ترجیحات و رفتار گذشته او؛ از این جهت شما به تاریخچه کاملی از ارتباط با مشتریان خود نیاز دارید. راهکارهای نرمافزاری CRM با فراهم کردن ابزارهایی برای مدیریت همهجانبه ارتباط با مشتری به شما کمک میکند برنامهریزیهای لازم را برای ایجاد بهترین تجربه برای گروههای مختلف مشتریان خود انجام دهید.
یکپارچگی
در گذشته فعالیتهای بازاریابی در کانالهای مختلف کاملاً جدا از هم مدیریت میشدند. در چنین حالتی در اختیار داشتن تصویر بزرگ و کاملی از روند بازاریابی ممکن نیست.
در گذشته فعالیتهای بازاریابی در کانالهای مختلف کاملاً جدا از هم مدیریت میشدند. در چنین حالتی در اختیار داشتن تصویر بزرگ و کاملی از روند بازاریابی ممکن نیست.
یکپارچگی در واقع راهحلی است که برای این مشکل ارائه شده است. راهکارهای نرمافزاری CRM به شما امکان میدهد که همه فعالیتهای مربوط به بازاریابی را از یک جا مدیریت کنید. همچنین در صورت وجود قابلیت یکپارچگی این راهکار با سایر راهکارهای نرمافزاری، مانند فروش، خرید، انبار، حسابداری و … کسبوکار شما ممکن است از مزایای بیشتری منتفع شود.
تبلیغات غیرمستقیم
روشهای تبلیغات در طول زمان اثربخشی خود را از دست میدهند و جایگزین میشوند. تبلیغ مستقیم محصول در جایی که فقط مزاحم بیننده است، مطلوب نیست.
روشهای تبلیغات در طول زمان اثربخشی خود را از دست میدهند و جایگزین میشوند. تبلیغ مستقیم محصول در جایی که فقط مزاحم بیننده است، مطلوب نیست.
تبلیغاتی که بدون اجازه کاربر روی صفحه وب، در اپلیکیشنهای موبایل و … ظاهر میشوند، آن هم در عصری که کاربران انتظار تجربهای شخصی شده را دارند، نتیجه مثبتی در بر نخواهد داشت. رسانههایی که امروز کسبوکارها برای تبلیغات انتخاب میکنند، محتوا را به صورت غیرمستقیم در بستری عرضه میکنند که کاربر به انتخاب خود از آن استفاده میکند.
استراتژی موبایل
به صورت کلی ابزاری که به شما کمک میکنند از هر جایی کسبوکار خود را مدیریت کنید در این حوزه مطرح میشوند.
به صورت کلی ابزاری که به شما کمک میکنند از هر جایی کسبوکار خود را مدیریت کنید در این حوزه مطرح میشوند.
استفاده از استراتژی موبایل تأثیر زیادی در افزایش بهرهوری کسبوکارها داشته است. اما در استفاد هاز ابزار بازاریابی دیجیتال این نکته را نظر داشته باشید که مشتریان شما نیز مانند شما از ابزاری مانند موبایل برای انجام کارهایشان استفاده میکنند و بنابراین تجربه دیجیتالی که ارائه میکنید باید با ابزارهای مربوط سازگار باشد.
No comments:
Post a Comment